Aprovat per unanimitat el reglament de l'Arxiu Municipal

Divendres, 28 de juliol de 2006
S'han incorporat nous armaris comptactes per conservar més documentació El servei dÂ’arxiu és un òrgan de caràcter administratiu especialitzat en organitzar, custodiar i divulgar la documentació. Així les funcions del servei dÂ’arxiu abracen tant l’àmbit de la gestió administrativa com lÂ’actuació cultural relacionada amb la documentació. LÂ’Ajuntament està obligat legalment a tenir la seva documentació organitzada i, al mateix, ha de donar resposta a les necessitats que plantegen una gestió administrativa transparent i eficaç, el dret dÂ’accés a la informació per part dels ciutadans i la protecció, recuperació i difusió del patrimoni documental del municipi. LÂ’objecte del reglament aprovat ahir per unanimitat en el ple municipal de juliol té com objecte definir i regular competències integrant els diferents àmbits dÂ’actuació dÂ’aquest servei municipal i les responsabilitats de lÂ’arxiver/a municipal. Pel que fa a les funcions vinculades a la gestió de documents, es reglamenten aspectes concrets sobre el seu àmbit dÂ’aplicació, el sistema de gestió de documents, la transferència, avaluació i tria de la documentació, així com les condicions necessàries per a la seva conservació. Sobre lÂ’accés a la documentació es regula la consulta i préstec dÂ’ordre intern i extern en relació a les restriccions legals existents, les condicions que han de regir en la reproducció i l’ús públic dÂ’aquestes reproduccions. Per últim, sÂ’estableixen les bases i l’àmbit dÂ’actuació de servei dÂ’arxiu en relació a la protecció i difusió del patrimoni documental del municipi. LÂ’horari dÂ’atenció al ciutadà del servei dÂ’arxiu és dilluns i dimecres de 9:00 a 14:00 i dimarts i dijous de 16 a 19 hores. SÂ’ofereix la possibilitat de fer consultes telefòniques sobre el fons documental i assessorament sobre treballs de recerca. Millores del servei A més de l'aprovació del reglament de l'Arxiu municipal, l'Ajuntament continua fent millores en l'espai de consulta que utilitzen els usuaris del servei. A més d'habilitar un espai diferenciat entre la documentació i la sala de consulta, s'han comprat nous armaris compactes per guardar la documentació.
Darrera actualització: 25.01.2016 | 00:00