L’alcaldessa de Sentmenat publica un Ban amb les alertes i les restriccions de cara a la revetlla de Sant Joan pel risc d’incendis.
Atesa la proximitat de les revetlles de Sant Joan i Sant Pere i que cal garantir la seguretat de les persones, les propietats i l’entorn natural.
Llegiu el BAN a continuació.
Davant la situació de risc d'incendi forestal cal extremar les precaucions aquesta revetlla de Sant Joan. Es prohibeix l'ús de petards a menys de 500m de zona forestal i això inclou tots els disseminats, totes les urbanitzacions (Can Canyameres, Pedrasanta, Can Vinyes, Font den Fargues, Guanta, Can Morera i Can Fargues) i les barriades de Can Perich, Can Vilar, zona del castell, Can Palau, parc de la Riera i tots els espais que estiguin a menys de 500m de zona forestal. Es prohibeix el llançament de coets a qualsevol espai de tot el terme municipal de Sentmenat. S'habiliten espais segurs dins del nucli urbà per fer ús dels petards, el passeig Anselm Clavé per la zona peatonal, aparcament de Can Sorts on hi haurà la foguera municipal mentre hi hagi el servei de l’ADF i protecció civil, places en general que no tinguin vegetació i estiguin a més de 500 metres de la zona forestal. Es recomana que cap infant ni jove menor d'edat vagi sense la supervisió d'un adult, per més informació es pot consultar la web: https://interior.gencat.cat/ca/areesdactuacio/protecciocivil/consellsautoproteccioemergencia/mesconsellsdautoproteccio/revetlles Es recorda que la Foguera Popular té el permís dels agents rurals i que cap més foguera sense l'autorització es podrà encendre per minimitzar el risc d'incendis. Es consideren infraccions greus sancionables d'acord amb la normativa vigent, les següents: Llençar o dirigir petards contra les persones o béns de manera que signifiquin per la seva integritat, i/o col·locar-los sobre el mobiliari urbà i béns privats sense les mesures adients per garantir la seguretat i la inexistència de desperfectes. Llençar coets, focs d'artifici en terreny forestal i en la franja de 500 metres que l'envolta. Fer servir productes pirotècnics a la vora de productes o líquids inflamables i també a la vora dels establiments d'expedició o emmagatzematge. Introduir productes pirotècnics dins d'elements d'explosió dels quals pugui provocar la dispersió d'objectes amb risc per les persones i béns. No respectar les distàncies establertes en espectacles pirotècnics.
Davant la situació de risc d'incendi forestal cal extremar les precaucions aquesta revetlla de Sant Joan.
Es prohibeix l'ús de petards a menys de 500m de zona forestal i això inclou tots els disseminats, totes les urbanitzacions (Can Canyameres, Pedrasanta, Can Vinyes, Font den Fargues, Guanta, Can Morera i Can Fargues) i les barriades de Can Perich, Can Vilar, zona del castell, Can Palau, parc de la Riera i tots els espais que estiguin a menys de 500m de zona forestal.
Es prohibeix el llançament de coets a qualsevol espai de tot el terme municipal de Sentmenat.
S'habiliten espais segurs dins del nucli urbà per fer ús dels petards, el passeig Anselm Clavé per la zona peatonal, aparcament de Can Sorts on hi haurà la foguera municipal mentre hi hagi el servei de l’ADF i protecció civil, places en general que no tinguin vegetació i estiguin a més de 500 metres de la zona forestal.
Es recomana que cap infant ni jove menor d'edat vagi sense la supervisió d'un adult, per més informació es pot consultar la web:
https://interior.gencat.cat/ca/areesdactuacio/protecciocivil/consellsautoproteccioemergencia/mesconsellsdautoproteccio/revetlles
Es recorda que la Foguera Popular té el permís dels agents rurals i que cap més foguera sense l'autorització es podrà encendre per minimitzar el risc d'incendis.
Es consideren infraccions greus sancionables d'acord amb la normativa vigent, les següents: