El cost global del projecte és de 1.630.000 € i contempla tres actuacions diferenciades:
- construcció d'un col·lector que, recollint les aigües residuals de Pedrasanta i a través dels termes municipals de Polinyà i Sabadell, es connectarà a la xarxa existent prop del Poble Nou, amb un recorregut d'1,6 Km.- construcció d'una estació depuradora a Can Canyameres - construcció d'una xarxa i estació de bombeig a Can Canyameres.
L'enginyeria DBA Fluxes i Projectes SL, redactora de l'actual projecte, ja va redactar una primera proposta l'any 2009 que contemplava la instal•lació de sengles col·lectors a Pedrasanta i Can Canyameres. No obstant, atès que la ubicació prevista per a aquests col·lectors quedava fora del terme municipal sentmenatenc, calia obtenir el vist-i-plau dels altres dos municipis afectats. En aquest sentit, i en relació al col·lector de Can Riera es van mantenir diverses reunions amb l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i amb el regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Sabadell i, un cop constatades les dificultats mediambientals que representava la seva execució, es va optar per modificar el projecte, tot preveient la construcció d'una estació depuradora d'última generació a Can Canyameres.
El projecte ja ha estat presentat a l'ACA per a la seva aprovació, havent-se iniciat el preceptiu període d'informació pública. Tant és així que un cop superats tots els tràmits legals i obtingut el compromís de finançament de l'obra per part de l'ACA, administració responsable de l'execució dels treballs, les obres podrien començar aquest mateix any. D'aquesta manera es posaria fi a la situació que estem vivint en l'actualitat, una herència indesitjada del procés urbanitzador dels anys setanta que des de 2005 l'Ajuntament treballa per superar.