Contactar
Twitter
Facebook
Youtube
Instagram
Idiomes
Català
Castellà
Anglès
Alemany
Francès
04.03.2025 | 06:46
Ajuntament de Sentmenat
Cercar:
L'Ajuntament
El Municipi
Transparència
Actualitat
Serveis
Porta a Porta
Turisme
Enquesta de percepció de seguretat de Sentmenat
L'Ajuntament
Agenda institucional
Alcaldessa
Consistori
Equip de govern
Oposició
Pla d'Actuació Municipal
Grups municipals
Resultats electorals
Normativa
Ordenances, reglaments i estatuts
Avanç del Pla d’Ordenació Urbanística
Planejament urbanístic vigent
Cercador d’Informació i Documentació Oficial
Plans locals
Oficines municipals
Òrgans de govern
Òrgans de govern i funcions
El Ple
Convocatòries de ple
Resultats dels plens
Actes de ple
videoactes fins el 25/02/2021
vídeoactes des del 25/03/2021
Vídeoactes al Youtube
Junta de Govern Local
Junta de Govern Local
Acords de la Junta de Govern Local
Comissió Informativa
Regidories
Òrgans de Participació
Consell d'Infants
Consell Escolar Municipal
Consell Municipal de Cultura
Festa Major Jove
Participació ciutadana
Reglament de Participació Ciutadana
Reurbanització del Casc Antic (2020-2021)
Posem nom a l'escola nova! (2021)
Pressupost participatiu (2018-2019)
Retiment de comptes
Serveis
Seu electrònica
Tauler d'anuncis
El Municipi
Sentmenat
Descripció general
Sentmenat en xifres
Història
Guia del municipi
Com arribar
Transport públic
Geoportal del municipi
Guia de carrers
Quadre de classificació del municipi
Entitats, equipaments i comerços
Entitats i Associacions
Equipaments municipals
Comerços i Restauració
Telèfons i correus de contacte
Transparència
Informació Econòmica i Financera
Pressupostos municipals
Pressupost 2024
Pressupost 2023
Pressupost 2022
Pressupost 2021
Pressupost 2020
Pressupost 2019
Modificacions pressupostàries
Pressupost 2021
Pressupost 2020
Liquidació pressupostària
Exercici 2022
Exercici 2021
Exercici 2020
Exercici 2019
Execució Trimestral de les Entitats Locals
Exercici 2022
Exercici 2021
Exercici 2020
Exercici 2019
Període de Pagament i Morositat
Exercici 2023
Exercici 2022
Exercici 2021
Exercici 2020
Exercici 2019
Activitat subvencional
Subvencions any 2022
Subvencions any 2021
Subvencions any 2020
Contractació pública
Cost de les campanyes publicitàries
Exercici 2021
Ordenances Fiscals
Exercici 2025
Exercici 2024
Exercici 2023
Exercici 2022
Exercici 2021
Exercici 2020
Càrrecs i retribucions
Càrrecs electes (retribucions i dedicació)
Personal eventual
Grups municipals (assignacions)
Empleats públics
Estructura organitzativa
Personal de l'Ajuntament
Retribucions
Condicions de treball
Totes les ofertes d'ocupació
Processos selectius
Pla Anual de Contractacions
2021
2022
Portal de Transparència
Portal electrònic de transparència
Infoparticipa: Indicadors de Transparència
Convenis
Responsable de comunicació
Tràmit d'accés a la informació pública
Actualitat
Agenda
Notícies
L'opinió dels partits
Revistes Municipals
Butlletí municipal
Butlletí empresarial
Butlletí #58 · 8 de febrer del 2024 · Projecte Go On Local
Butlletí #57 · 8 de febrer del 2024 · Mesures per fer front la sequera
Butlletí #56 · 18 de gener del 2024
Butlletí #55 · 30 de novembre del 2023
Butlletí #54 · 23 d'octubre del 2023
Butlletí #53 · 5 de juliol del 2023
Butlletí #52 B · 8 de juny del 2023
Butlletí #52 · 8 de juny del 2023
Butlletí #51 · 18 de maig del 2023
Butlletí #50 · 19 d'abril del 2023
Butlletí #49 · 29 de març del 2023
Butlletí #48 · 6 de març de 2023
Butlletí #47 · 19 de gener de 2023
Butlletí #46 · 17 d'Octubre del 2022
Butlletí #45 · 8 de Juliol del 2022
Butlletí #44 · 21 d'Abril del 2022
Butlletí #43 · 25 de Març del 2022
Butlletí #42 · 2 de Març del 2022
Butlletí #41 · 17 de febrer del 2022
Butlletí #40 · 20 de desembre 2021
Butlletí #39 · 2 de desembre 2021
Butlletí #38 · 25 de novembre 2021
Butlletí #37 · 18 de novembre 2020
Butlletí #36 · 12 de novembre 2021
Butlletí #35 · 21 d'octubre 2021
Butlletí #34 · 18 d'octubre del 2021
Butlletí #27 · 25 de Juny 2021
Butlletí #26 · 23 de desembre 2020
Butlletí #25 · 1 de desembre 2020
Butlletí #24 · 16 de novembre 2020
Butlletí #23 · 6 de novembre 2020
Butlletí #22 · 5 de novembre 2020
Butlletí #21 · 3 de novembre 2020
Butlletí #20 · 23 de Setembre 2020
Butlletí #19 · 16 de Setembre 2020
Butlletí #18 · 7 d' Agost 2020
Butlletí #17 · 31 de juliol 2020
Butlletí #16 · 21 de juny 2020
Butlletí #15 · 9 de juliol 2020
Butlletí #14 · 1 de juliol 2020
Butlletí #13 · 15 de juny 2020
Butlletí #12 · 12 de juny 2020
Butlletí #11 · 8 de juny 2020
Butlletí #10 · 29 de maig 2020
Butlletí #9 · 26 de maig 2020
Butlletí #8 · 25 de maig 2020
Butlletí #7 · 14 de maig 2020
Butlletí #6 · 7 de maig 2020
Butlletí #5 · 30 d'abril 2020
Butlletí #4 · 23 d'abril 2020
Butlletí #3 · 16 d'abril 2020
Butlletí #2 · 8 d'abril 2020
Butlletí #1 · 1 d'abril 2020
Sentmenat, comerç a comerç
Butlletí digital
Concurs de relats de Ciència-Ficció
Xarxes Socials de l'Ajuntament
Radio Sentmenat en directe
Hemeroteca de Notícies
Serveis
Atenció a la ciutadania
Administració Electrònica
Ciutadania
Benestar Animal
Cultura
Educació
Esports
Hisenda
Igualtat
Joventut
Ocupació
Policia Local
Impuls Econòmic
Salut
Serveis Socials
Territori i Medi Ambient
Urbanisme, Obres i Activitats
Porta a Porta
Horari oficina informadors
Butlletí
Calendaris recollida
Comercial
Domèstic
Adhesius
Roba
Bolquers i tèxtil sanitari
Roll-up App
Guia de reciclatge
Preguntes Freqüents
Protecció de dades
Residu, on vas?
Turisme
Rutes per conèixer Sentmenat
Espai Natura Local
Itineraris històrics
Itineraris de natura
Gymkana turística
Patrimoni Arquitectònic
Catàleg i Pla Especial de Patrimoni de Sentmenat
Masies
Castell de Sentmenat
Festes i fires
Tradicions
Festa Catalunya
Enquesta de percepció de seguretat de Sentmenat
home
Actualitat
Agenda
Notícies
L'opinió dels partits
Revistes Municipals
Concurs de relats de Ciència-Ficció
Xarxes Socials de l'Ajuntament
Radio Sentmenat en directe
Hemeroteca de Notícies
Notícies
Agenda
Notícies
L'opinió dels partits
Revistes Municipals
Concurs de relats de Ciència-Ficció
Xarxes Socials de l'Ajuntament
Radio Sentmenat en directe
Hemeroteca de Notícies
El Vallès Occidental constituirà la primera Taula Territorial de Catalunya, que permetrà abordar els casos de maltractament infantil de la comarca
Divendres, 28 de juliol de 2006
Paral·lelament, Benestar i Família ampliarà el personal dels tres serveis especialitzats dÂ’atenció a la infància que hi ha al Vallès Occidental
El Vallès Occidental serà la primera comarca de Catalunya que disposarà dÂ’una Taula Territorial de Coordinació i Intervenció en situacions de maltractament infantil. Aixà ho ha anunciat avui la consellera de Benestar i FamÃlia, Carme Figueras (que serà l'encarregada de fer el pregó de la Festa Major de Sentmenat), en el transcurs dÂ’una reunió de treball amb els alcaldes, alcaldesses, regidors i regidores del Vallès Occidental en la seu del Consell Comarcal. A la reunió, també hi han assistit representants de la xarxa educativa, la xarxa sanità ria, Mossos dÂ’esquadra, policia local i agents dels serveis socials dÂ’atenció primà ria i dels serveis especialitzats dÂ’atenció a la infà ncia. Amb la posta en marxa dÂ’aquestes Taules Territorials per tot Catalunya, que poden ser dÂ’Ã mbit comarcal, municipal o de barri, es vol implicar als agents del territori que interactuen amb els menors per fomentar-ne la seva protecció. DÂ’aquesta manera, es promouran reunions periòdiques amb la participació de professionals de la salut, de lÂ’educació, lÂ’Ã mbit judicial, els cossos de seguretat i lògicament, els serveis socials de primà ria i els serveis especialitzats dÂ’atenció a la infà ncia (EAIA). Grà cies a aquest treball en xarxa, es pretenen assolir els següents objectius: • Unificar criteris de valoració i dÂ’actuació davant la infà ncia i adolescència en risc social i maltractada. • Establir circuits i procediments efectius per a la detecció, notificació i intervenció. • Elaborar protocols especÃfics ajustats a la metodologia de treball en xarxa del territori. La creació de les Taules Territorials és una de les cinc mesures que la Consellera de Benestar i FamÃlia, Carme Figueras, va presentar fa poc més dÂ’una setmana per donar resposta a les dificultats que sÂ’estan trobant els professionals per a detectar, des dels seus inicis, els casos de maltractament que arriben, sobretot, en lÂ’Ã mbit hospitalari i resoldre deficiències existents en el sistema de protecció a menors. A banda dÂ’aquests grups de treball en el territori, una altra de les mesures previstes es la posada en marxa, a partir del setembre, de 5 Equips de Valoració de Maltractaments Infantils à gils i territorialitzats per donar ple suport als casos detectats en els hospitals. Tenen previst donar servei els 365 dies de lÂ’any, les 24 hores al dia, però amb especial dedicació en les franges de caps de setmana i festius per reforçar el servei de la resta de xarxa de protecció. Una altra mesura es activar un Registre unificat de maltractes infantils, gestionat per la Direcció General dÂ’Atenció a la Infà ncia i lÂ’Adolescència. En conseqüència, la informació de cada infant amb sospites de maltractament o amb una detecció clara dÂ’un abús quedarà recollida en un únic full de notificació, millorant aixà la coordinació dels responsables de salut, educació, serveis socials i cossos de seguretat. AixÃ, les consultes de cada cas seran més rà pides i completes. DÂ’altra banda, es revisaran els protocols dÂ’actuació amb cada Departament de la Generalitat implicat en la protecció del menor per millorar lÂ’eficà cia. Com a cinquena mesura, el Departament de Benestar i FamÃlia invertirà més diners en personal, concretament, una partida addicional dÂ’1 milió dÂ’euros, per disposar de millors equips de treball. Aixà el pressupost total de la Direcció General dÂ’Atenció a la Infà ncia i lÂ’Adolescència passa de 8 a 9 milions dÂ’euros en dotació dÂ’equips. Més personal dÂ’atenció a la infà ncia a la comarca Pel tal de reforçar els tres serveis especialitzats dÂ’atenció a la infà ncia (EAIA) de la comarca (Sabadell, Terrassa i Consell Comarcal) sÂ’incorporaran, entre tots tres equips, set nous professionals en els pròxims mesos. En total, 27 persones, entre els quals hi ha psicòlegs, pedagogs, treballadors socials i educadors, dedicades a la protecció i atenció dels menors en els municipis del Vallès Occidental, sota la Direcció dÂ’Atenció a la Infà ncia i lÂ’Adolescència del Departament de Benestar i FamÃlia. Aquest increment de personal ha de permetre oferir una atenció més à gil en aquells casos que requereixen dÂ’una intervenció especialitzada en el territori. Una intervenció que, segons ha explicat la consellera Carme Figueras, ha de ser complementà ria a aquella que els equips dÂ’atenció social primà ria ja estan oferint en aquests moments. Els professionals de primà ria han de ser, juntament amb els mestres, pediatres i policies, els principals detectors de les possibles situacions de desemparament. La Consellera ha destacat que els professionals socials vinculats als municipis i als consells comarcals tenen un important paper en el desenvolupament del nou model dÂ’atenció. Un model que té en la proximitat, la coordinació, lÂ’especialització quan és necessà ria, i lÂ’agilitat els seus principals eixos. Per la seva banda, el president del Consell Comarcal, Josep Vilaró, ha explicat que la taula comarcal, en la que treballaran conjuntament Sabadell, Terrassa i la Comarca, es constituirà a finals de setembre. El President del Consell també ha posat de relleu que la Taula territorial, a banda de la coordinació en les actuacions, tindrà com a principal objectiu el desenvolupament de protocols dÂ’actuació que millorin ostensiblement la coordinació, i per tant, el seguiment, la prevenció i lÂ’atenció a la infà ncia. El conseller comarcal de lÂ’Ã rea de Serveis Socials, Paco Fernà ndez, ha afegit que a la Taula hi seran convidats a participar la representació de la Delegació Comarcal del Departament dÂ’Ensenyament, la dels Mossos dÂ’Esquadra, la representació de la fiscalia, el Servei Català de la Salut, lÂ’Institut català de la Salut, lÂ’Hospital Parc TaulÃ, lÂ’Hospital de Terrassa, la Mútua de Terrassa, lÂ’atenció primà ria de serveis socials dels diferents ajuntaments de la comarca, aixà com els equips dÂ’atenció especialitzada i la Direcció General dÂ’Atenció a la Infà ncia.
Compartir
Tweet
iCal
vCard
Darrera actualització: 25.01.2016 | 00:00