El Vallès Occidental demana ajuts extraordinaris per fer front als efectes de les ventades

Dilluns, 29 de desembre de 2014
Els alcaldes i alcaldesses de la comarca es posen d'acord per demanar suport a altres institucions a fi de restablir la normalitat El dijous 18 de desembre es va reunir el Consell d'alcaldes i alcaldesses del Vallès Occidental per valorar els efectes de la ventada del passat 9 de desembre i per acordar les accions a seguir. Alcaldes i alcaldesses de tota la comarca, entre els que hi havia Núria Colomé, alcaldessa sentmenatenca, van compartir les situacions viscudes a cadascun dels municipis, amb centenars d'hectàrees de bosc afectades i nombrosos desperfectes a la trama urbana. Tots i totes van coincidir a agrair la tasca dels voluntaris i voluntàries que des del primer dia han fet possible que els pobles i ciutats vagin recuperant la normalitat. Van assistir a la reunió el delegat del govern a les comarques de Barcelona, Fernando Brea i el director general de l'Administració Local de la Generalitat de Catalunya, Jordi Souto, així com el president de la Federació d'ADF de la comarca, Enric Sapés.


A banda de posar-se al dia sobre les situacions respectives, els alcaldes i alcaldesses van prendre un seguit d'acords, que van fer públics en la roda de premsa posterior a la trobada. Tot seguit es relacionen les principals decisions adoptades:

Demanar a la vicepresidenta del govern català, Joana Ortega, una visita al territori i demanar a l'Estat espanyol la seva solidaritat amb el territori Demanar ajuts extraordinaris a la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona tant per les zones forestals com per la despesa efectuada en zones urbanes i reclamar celeritat en els ajuts Sol·licitar suport tècnic a la Diputació de Barcelona i al Departament d'Agricultura per tal que puguin ajudar als ajuntaments en les tasques de valoració de danys i altres que puguin sorgir Sol·licitar la convocatòria de Plans d'Ocupació al qual es pugui acollir gent formada per les tasques necessàries que estiguin a l'atur Sol·licitar línies d'ajut pels propietaris forestals Sol·licitar línies d'ajut per les ADF de la comarca Sol·licitar a l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ajuts per actuar a les lleres de rius i rieres Demanar al Consell Comarcal que coordini les necessitats dels diferents ajuntaments i promogui actuació conjunta Demanar a les companyies el compromís restabliment serveis que encara estan afectats


A Sentmenat, s'ha fet un primer càlcul dels danys en edificis i terrenys municipals que sumen uns 440.000€,, la qual cosa suposa un 5% del pressupost municipal.

Darrera actualització: 25.01.2016 | 00:00