El programa de la Festa Major ens espera per gaudir, just acabar l'agost, amb quatre dies d'un ampli ventall de propostes per a grans i petits; un inici de setembre, el primer cap de setmana, del dia 2 al 5, en els quals ens retrobarem veïns i amics, participant d'activitats culturals, esportives, musicals i de tradició popular, en unió, germanor i diversió.
Així doncs, divendres 2 de setembre arrenca la Festa amb el Ball de festa major, a les cinc de la tarda, a càrrec del duet Montseny, i organitzat per l'Esplai de la Gent Gran. A les 19h se celebrarà l'acte d'inauguració conjunta de l'exposició dels alumnes del Taller d'Art de Sentmenat (a la sala Ecus) i de l’exposició de Maria Casino (a la Finestra del Cafè del Coro), ambdues activitats organitzades pel Taller d'Art de Sentmenat. El mateix divendres, una altra exposició, "Tres Tombs a Sentmenat", serà inaugurada a les 20,30h, al local de l’antiga fàbrica de Can Vall. Organitza el Grup d’Amics del Museu Arxiu de Sentmenat. A aquesta mateixa hora, l'Associació Festa Major Jove de Sentmenat ha programat el Correbars, amb sortida des del carrer Batlle Joan Deu.
Més tard, a les 22h, tindrà lloc un dels actes més esperats de la Festa Major: el pregó-espectacle que enguany, amb el títol “Sentmenat, moments musicals”, farà que el carrer s'ompli d'espectacle, de teatre i de música en directe a càrrec del Grup Chocolat. L'acte està organitzat per Ràdio Sentmenat. Entrada la nit comencen les variades propostes musicals que la Festa oferirà els quatre dies de Festa. A les 23,30h, i organitzada pel Rincón de la Salsa Sentmenat, una Trobada d'Escoles Salseres, amb exhibicions, rodes i animacions a càrrec de DJ Rufo, Dani Monte, Rubén & Gloria, Alicia Aledo i Gracia Seijo, ompliren de ball i diversió la plaça de la Vila. D'altra banda, els més joves gaudiran de l'arrencada de les Barrakes 2016, amb Game Boys, Pawn Gang, The Penguins, Red Kashmir Trousers, Lágrimas de Sangre, Lokito Lopongo, DJ Pausa i DJ Gravity, a les 22h i fins a les 5,30h. Totes les activitats de les Barrakes estan organitzades per l'Associació Festa Major Jove de Sentmenat i se celebren al pàrquing de l’Institut de Sentmenat, amb dos escenaris.
La programació del dissabte 3 de setembre s'inicia, a les 9,30 h, al Centre Esportiu Tèxtil Besòs, amb el Torneig local de Tennis Taula, organitzat pel Club Tennis Taula Sentmenat. Inscripcions gratuïtes al recinte el mateix dia a partir de les 8,30 h. També al matí, de 10 a 12h, a la plaça de la Vila es podrà jugar partides simultànies d'Escacs, fins a 20 taulers alhora. L'activitat és oberta a tothom que hi vulgui participar.
A les 12h, i amb la col'laboració de la Fundació La Roda, els més petits podran gaudir de l'espectacle “Sense Solta”, de la Cia de Teatre Mòbil. Per a la tarda, el Sentmenat Bici ha organitzat la Tapapedalada, la Gimcana de l’Esport, de les 16h a les 19h, amb sortida de la plaça de la Vila. Inscripcions a l'OAC de l’Ajuntament del 16 d’agost a l’1 de setembre.
Durant la tarda de dissabte, els nens i nenes seguiran sent els protagonistes de la Festa Major, participant dels JUGANTOTS, jocs gegants tradicionals de fusta per a tota la família, al parc de la Riera, de les 18 a les 21h; i els tres passes de 30 minuts cada un, a les 18, 19 i 20h, de l'espectacle de titelles El Guinyol "Princeses, bruixes i granotes encantades", en el mateix parc de la Riera.
Per als amants i aficionats de les sardanes, tenen una cita amb la Cobla Montgrins, a les 18h a la plaça de la Vila. Aquí també, a la mateixa plaça i a càrrec de l'Orquestra Montgrins, tindrà inici, a les 19,30h, el Concert de Festa Major. D'altra banda, a la plaça Joan Olivé, de 18,30 a 20,30 h, s'ha programat una Marató de Country, organitzada per la Secció de Country de la Societat Coral.
El Correfoc, organitzat per Sentcremats i amb la Colla de Diables Sentcremats i el Front Diabòlic de La Garriga, recorreran, amb sortida a les 21h del carrer Climent Humet, els carrers Joaquim Costa, Coromines, Sant Jaume, Costa del Pedró, Caldes, plaça de Dalt, de l'Església, Sant Menna i passeig de l'Església. Perquè la diversió, el respecte i la convivència que engloba i impulsa la Festa no es vegi entelada per cap incident greu, cal recordar la conveniència de posar en pràctica les mesures de seguretat pel correfoc per als veïns i comerciants: Retirar tots els vehicles dels carrers de l’itinerari; abaixar els portals metàl•lics o persianes en els edificis que en disposin; protegir els vidres de les finestres, portes i aparadors amb cartrons gruixuts; enrotllar tots els tendals exteriors dels habitatges i locals; no tirar aigua als participants ni als espectadors del corre-foc per la perillositat que representa; desconnectar tot tipus d’alarmes; retirar de la via pública qualsevol objecte que pugui dificultar els pas dels actors, organitzadors i participants al correfoc.
La plaça de la Vila serà durant la nit un continu de música i ball amb l'exhibició de Balls Llatins i de Saló, a càrrec dels professors Jesús Cardenal i Luis Catena i alumnes de diverses escoles del Vallès, i organitzat per la Secció de Ball El Coro. Tot seguit se celebrarà, a les 23,30h, el Ball de Festa Major amb l'Orquestra Montgrins.
Un segon dia de Festa Major per a les Barrakes 2016, de les 22 a les 5,30h, amb Berberechos, Ninja Pastori, Punk Kanalla Orkresta, Ovella Xao, DJ Sendo, DJ Eric Carpintero i Kokogroove. En finalitzar el concert tindrà lloc l'Empalmada Jove: Batukada i xocolatada per tothom.
El diumenge de Festa Major comença amb la Pedalada popular de Festa Major, per a totes les edats i amb sortida de la plaça de la Vila. Organitza Sentmenat Bici. A la mateixa hora se celebrarà el Torneig de petanca, a les pistes de petanca de Can Baixeres, activitat organitzada pel Club de petanca Sentmenat.
La Trobada de cotxes clàssics, organitzada per Amics dels Clàssics de Sentmenat, gaudirà enguany de la seva segona edició, al passeig del Castell de Sentmenat, de 9 a 13h. Més escacs en el Torneig d'Escacs de Festa Major 2016 (Actius 15+15), al Salonet del Coro, de 10 a 13,30 h.
Dues grans matinals, les de diumenge; infantil amb la 13a Diada de la Creu Roja Joventut de Sentmenat, que ompliran de jocs infantils i xocolatada la plaça de la Vila, organitzat per Creu Roja Joventut; a la mateixa hora, a les 11h, amb sortida de la plaça Sant Menna i fins la plaça de la Vila, Matinal amb grups de cultura popular. Cercavila i Festa a la Plaça de la Vila, organitzada per Geganters i Grallers de Sentmenat. A les 12h, Missa de Festa Major a l'església de Sant Menna. Organitza: Parròquia de Sentmenat. De cara al vespre, un acte que convida a la fusió de la bellesa de la música mediterrània amb la singularitat del lloc on se celebra: Havaneres amb el Grup Voramar, a les18 h, als jardins de Cal Milionari. Acte organitzat per El Coro Sentmenat. A partir de les 18 h., al pavelló Primer de Maig, Fira de l'Hostaleria de Sentmenat, organitzada per l'Associació de Comerciants de Sentmenat.
Els més petits també tindran el seu lloc a les seves particulars Barraquetes, a les 19h, amb The Penguins “Reggae per xics”, concert per tota la família amb cançons populars de Catalunya, passades pel sedàs dels ritmes i les músiques jamaicanes.
La cultura popular tindrà el seu espai diumenge, a les 19,30h, a la placa de la Vila, amb l'Espectacle de la Casa d'Andalusia, a càrrec del Centro Cultural Casa de Andalucia en Sentmenat. El Concert Los 80 Principales, Banda tribut als millors èxits dels anys 80, a les 22,30h i la Festa discotequera organitzada per l'Associació de Comerciants de Sentmenat, a les 24h, a la plaça de la Vila i al pavelló Primer de Maig, respectivament, clouran un diumenge de moltes i variades activitats per a tots els públics.
El darrer dia de Festa Major, el dilluns 5 de setembre, un dia especialment destinat als infants amb un gran nombre d'activitats dirigides al públic infantil. D'una banda s'ha organitzat la 37a Cursa atlètica infantil de Festa Major, amb sortida a les 10h de la plaça de la Vila. Les inscripcions s'han de realitzar a l’ OAC de l’Ajuntament del 16 d’agost a l’1 de setembre. A les 12h se celebrarà el lliurament de premis de la Cursa atlètica infantil i de la Gimcana de l’Esport, (aquesta celebrada el dissabte a la tarda). Mitja hora més tard, Rediversió amb Escuma, espectacle d'animació infantil amb escuma, a càrrec de la banda Set de So. De 18 a 21 h, al parc de la Riera tindrà lloc el JUGACIRC, espai de Jocs de Circ per la família. Un tastet al món del Circ..
A les 18h també, però a la plaça de la Vila, Concert Wax & Boogie. Aquesta banda centra el seu repertori en el blues, el swing i el boogie més antic. Amb la veu de Ster Wax, acompanyada de David Giorcelli al piano i Reginald Vilardell a la bateria. Agafarà el relleu l'espectacle de circ “Cabaret Elegance” de la Cía. Elegants: Números d’alta qualitat combinats amb una comicitat única i original. Espectacle guardonat amb el premi del públic al Festival de Buitengewoon (Holanda).
Un espectacular Castell de focs d’artifici, a les 22h al Parc del Nord de la Riera, conclourà una nodrida i variada Festa Major, que també comptarà amb la Sentmenat Beer Fest (Festa de la Cervesa), divendres a partir de les 18 h., dissabte a partir de les 17 h. i diumenge tot el dia al Parc de la Riera i diumenge a la tarda al pavelló Primer de Maig. Organitza Associació Carn d'Olla. L'entitat Inspira Espai ha organitzat per dissabte i diumenge de 10 a 11,30 h, al local d'Inspira, l'activitat Vine a provar una sessió de ioga! Per als que estiguin interessats, trucar per reservar plaça al 615.54.58.18 o al 607.07.49.59.
Tots els espectacles programats són gratuïts. Us recordem també que hi haurà servei de bar i lavabos públics a la plaça de la Vila i que la fira d’atraccions s’instal•larà a la zona esportiva de Can Sorts. Les activitats programades es podrien modificar en cas de pluja i traslladar els actes previstos a l’aire lliure al pavelló Primer de Maig. Per als participants al Correfoc és imprescindible que portin roba de cotó, preferiblement vella, amb mànigues i pantalons llargs, i coll tancat. Eviteu la roba de fibra sintètica.
Per tal de garantir el compliment de la llei que prohibeix el consum d’alcohol als menors d’edat, els joves (majors de 18 anys) que vulguin consumir alcohol rebran un braçalet identificatiu vàlid per als tres dies de Barrakes. Per tant es prega que tots vingueu identificats per facilitar l’organització de l’acte. Recordeu que amb un consum responsable gaudirem tots molt més de les Barrakes.
Un agraïment molt especial a les entitats del nostre municipi i a totes les persones que treballen desinteressadament, juntament amb l’Ajuntament per a fer possible aquesta festa.
Viu la Festa Major de Sentmenat 2016!