La festa del nostre Patró, Sant Menna

Dijous, 12 de novembre de 2009
Un any més, el poble sentmenatenc va aturar-se per commemorar la festivitat del Patró de la vila, Sant Menna Un seguit d'actes variats duts a terme al llarg de tot el dia van servir per celebrar aquesta festa local, anomenada també, Festa Major d'hivern. Tot i que la programació va més enllà del dia 11 de novembre, la jornada d'ahir va viure el gruix de les activitats.

 

De bon matí, una vintena de nens i nenes van poder gaudir d'inflables i jocs infantils; un nou acte ideat per la Comissió de Festes per cobrir la necessitat de canguratge pels pares i mares que treballen fora del municipi i no tenen festa.

 

Un dels moments més emotius va ser la tradicional ofrena floral realitzada per entitats locals, aquestes van demanar al Patró el seu suport i ajuda tant pel futur del municipi com per les seves respectives organitzacions.

 

Posteriorment, va passar-se a homenatjar les persones que porten per nom Menna, en el poble un total de tretze. La Parròquia de Sentmenat els va fer un petit detall i tot seguit van poder celebrar la seva onomàstica amb un refrigeri ofert pel mateix Ajuntament.

 

Durant el dia es van dur a terme altres activitats com el ball i el berenar per a la gent gran, la projecció del documental Sentmenat, la guerra que ningú va guanyar, la conferència sobre la immigració andalusa i l'actuació de Fina Serrano organitzat des de la Casa Andalusia, la missa solemne en honor a Sant Menna i l'exposició permanent Sant Menna, el Soldat Sant que es pot veure a la Finestra del Cafè del Coro.

 

També es va aprofitar la Diada de Sant Menna per lliurar els premis del III Concurs Literari de narrativa curta amb els següents guanyadors: 1r. John Giba (La Culminació), 2n. Carme Canals (Les postres de la discòrdia), 3r. Àlex Marín (Me llamo Claudio Rodríguez). Finalment, es lliurà el premi del I Concurs de Cartells "3 dies pel Medi Ambient", el seu guanyador és en Aleix Domènech Aradilla.

Darrera actualització: 25.01.2016 | 00:00