El consistori va aprovar per unanimitat el passat ple municipal del 24 de febrer una moció presentada pel PSC en defensa de la inclusió financera i bancària de la gent gran de Sentmenat.
D'aquesta manera aquesta aprovació acorda que en els plecs de clàusules per a la licitació i contractació amb les entitats bancàries s'introdueixin mesures de bonificació contractual com dades i ràtios d'atenció a les persones presencialment i quant a la densitat de caixers automàtics que disposin al municipi.
A més també s'acorda instar a les entitats bancàries que operen a Sentmenat a reforçar els recursos d'atenció al client, per tal d'oferir un servei adequat durant tot l'horari en què restin obertes al públic.
Aquesta moció ve precedida pel descens d'oficines bancàries tant a Sentmenat com a la resta de municipis catalans i de l'estat espanyol. Aquest tancament massiu en la xarxa d'oficines i caixers al conjunt de l'Estat, suposava ja a finals del 2020 que 1,2 milions de persones no comptaven amb un punt tradicional d'accés a efectiu al seu municipi.
Aquest desmantellament de la xarxa bancària està provocant que un fet quotidià com anar al caixer automàtic per treure diners o fer un ingrés resulti cada vegada més complicat. Però sobretot per la gent gran, que vol i necessita disposar d'efectiu per fer les seves compres quotidianes.
Això, sumat a què un 35% de les persones majors de 74 anys no s'ha connectat mai a Internet i, per tant, no ha fet mai gestions de banca online o consulta de saldos amb apps bancàries necessiten anar presencialment al banc.
D'aquesta manera, s'ha fet imprescindible mantenir per una qüestió essencial d'equitat i distribució territorial i de barri, una xarxa suficient de caixers a tot el municipi, per garantir la normativa que regula el dret d'accés als serveis bancaris, i que la desertització bancària no agreugi les conseqüències de la bretxa digital que sobretot afecta les persones grans.