L'alcaldessa de Sentmenat, Montserrat Rueda, acompanyada de la Segona Tinent d'alcalde, Núria Colomé, i el president de l'Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Sentmenat, José Luís Galisteo, van signar el passat 10 de novembre un conveni de col·laboració per coordinar-se en tasques d’emergències, prevenció d’incendis i protecció en actes i esdeveniments, entre altres conceptes.
Amb aquest acord l’Associació, integrada actualment per 13 voluntaris, s’ha compromès a col•laborar i participar activament en els dispositius d’operatius de caràcter preventiu d’actes amb grans concentracions de persones o en qualsevol altre servei que pugui sol·licitar el consistori o altres entitats en matèria de prevenció. Segons el conveni, l’entitat també organitzarà i promourà, amb el suport del servei municipal corresponent, programes d'orientació i divulgació destinades a la població en termes de Protecció Civil.
La signatura del conveni esdevé d'especial rellevància tenint en compte el gran nombre d'actes i activitats que s'organitzen anualment al municipi i que comporten una nombrosa afluència de públic: Cavalcada de Reis, Tres Tombs, Sant Joan, Festa Major, Pujada a Guanta i un amplíssim programa anual d'esdeveniments esportius i culturals que requereixen d'un suport, control i protecció necessaris. Així mateix, en matèria de prevenció d'incendis forestals, hauran de realitzar la revisió dels hidrats del municipi com a mínim un cop a l'any, coincidint amb l'inici de la campanya d'estiu de prevenció d'incendis.
Per la seva banda, l’Ajuntament atorgarà anualment a l'Associació una subvenció econòmica de 4.000 euros en concepte de formació i despeses de funcionament. A més, l'Ajuntament cedeix l'ús de les dependències de la nau de Serveis municipal, on l'entitat tindrà la seva seu, així com el material i un dels vehicles del parc mòbil municipal, per a poder realitzar adequadament les seves funcions.
L'Ajuntament destaca que està molt agraït de la tasca desenvolupada per l'Associació i la posa en valor.