Durant l'any 2012 l'Oficina Comarcal d'Habitatge va atendre 396 consultes de ciutadans i ciutadanes de la comarca en relació a temes d'habitatge. L'Oficina ofereix un servei mancomunat en polítiques d'habitatge a 16 municipis de la comarca i ofereix informació i assessorament general en matèria d'habitatge, tramitació d'ajuts i assessorament tècnic per a la rehabilitació d'edificis i habitatges, així com gestió de sol·licituds de cèdules d'habitabilitat. També assumeix la funció de finestreta única per a la resta de tràmits relacionats amb l'habitatge, especialment per aquells municipis de la comarca que no disposen de serveis propis.
El mes de març de 2012 es va signar el conveni de col·laboració i d'encàrrec de gestions entre el Consell Comarcal del Vallès Occidental i l'Agència de l'Habitatge de Catalunya relatiu a l'oficina local d'habitatge situada en aquesta comarca. Aquest conveni dóna continuïtat als serveis en matèria d'habitatge que es presten des del mes de juny de l'any 2008 per a tots aquells municipis de la comarca sense serveis propis.
Amb l'objectiu d'ampliar el catàleg de serveis que ofereix l'Oficina Comarcal d'Habitatge aquest any 2012 s'han incorporat els serveis en matèria de programes socials a l'habitatge. Així, des de l'Oficina Comarcal d'Habitatge es fan funcions d'informació i atenció ciutadana en totes les matèries relacionades amb l'habitatge, i també funcions de gestió d'activitats i serveis, tant en matèria de Qualitat de l'Edificació i Rehabilitació de l'Habitatge (gestió de sol·licituds de cèdules d'habitabilitat, gestió i avaluació dels estudis o informes tècnics previs a les obres de rehabilitació d'edificis o habitatges i gestió de sol·licituds d'ajuts per a la rehabilitació d'edificis d'ús residencial i d'habitatges), com en matèria de Programes Socials de l'Habitatge (gestió d'expedients d'ajuts per al pagament de l'habitatge, d'ajuts de prestacions permanents per al pagament de lloguers i de Renda Bàsica d'Emancipació).
El Consell Comarcal presta serveis d'habitatge als ciutadans i ciutadanes de 16 municipis de la comarca: Badia del Vallès, Castellar del Vallès, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Gallifa, Matadepera, Palau-solità i Plegamans, Polinyà, Rellinars, Ripollet, Sant Llorenç Savall, Sant Quirze del Vallès, Sentmenat, Ullastrell, Vacarisses i Viladecavalls. Els 7 municipis restants tenen oficina pròpia: Barberà del Vallès, Montcada i Reixac, Rubí, Sabadell, Sant Cugat del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Terrassa.
El darrer any, els tràmits realitzats han estat els següents:
Expedients tramitats
Nombre
Tramitació de sol·licituds de cèdules d'habitabilitat
64
Gestió d'expedients d'ajuts per al pagament de l'habitatge (permanents i urgents)
34
Gestió d'expedients de Renda Bàsica d'Emancipació
12
Gestió d'autoritzacions de venda i lloguer HPO
1
Total
111
Experiència supramunicipal
L'Oficina comarcal d'habitatge del Consell Comarcal del Vallès Occidental ha exposat recentment la seva experiència en una sessió destinada als petits municipis, organitzada per la Diputació de Barcelona. En aquesta sessió, el Vallès Occidental ha exposat com es presten els serveis a nivell comarcal per tal de cobrir el territori i quins serveis es presten.
Atenció presencial i web d'informació
L'Oficina Comarcal d'Habitatge ofereix atenció presencial a la seu del Consell Comarcal i també disposa d'una pàgina web amb la informació sobre els tràmits i noticies més destacades. A la pàgina s'hi pot accedir des del web del Consell Comarcal www.ccvoc.cat.
El web de l'Oficina Comarcal d'Habitatge permet accedir, sense necessitat de desplaçar-se a l'oficina, a la informació i formularis propis dels diferents programes que es porten a terme des de l'oficina. El web inclou un servei d'informació continua a través d'SMS i un apartat de novetats que permet informar puntualment sobre tots els temes relacionats amb l'habitatge. Tanmateix el web de l'oficina d'habitatge del Consell Comarcal, mitjançant un mapa interactiu, ofereix informació dels diferents serveis d'habitatge existents a la comarca.