L'OMIC atén més de 170 casos l'any
És l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor i està situada a l'Ajuntament.
Si algú ha de posar una reclamació d'una empresa de telefonia, pot apropar-se a l'OMIC. Si és una queixa d'una entitat bancària o d'una asseguradora, també. És a dir, qualsevol tema relacionat amb el consum de la població pot ser atès per l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, situada a l'Ajuntament de Sentmenat. L'any 2023 va atendre 173 casos, la majoria dels quals tenien a veure amb problemes amb els subministraments bàsics, els serveis de consum, les telecomunicacions i els habitatges.
El 64% de les reclamacions fetes han estat tancades favorablement per a les persones consumidors i han tardat poc més d'un mes en resoldre's. L'Ajuntament de Sentmenat és l'únic municipi de menys de 10.000 habitants de la província de Barcelona que disposa d'un servei propi d'informació sobre consum. L'any 2023 va suposar al voltant de 33.000 € de despesa, un 0,35% del pressupost municipal. És a dir, el servei va costar 3,48 € l'any a cada habitant del poble.
A banda de l'atenció directa, l'OMIC també ofereix activitats d'educació i sensibilització de consum, com xerrades, conferències i campanyes. L'oficina està situada a l'Ajuntament i obre les portes cada matí de dilluns a divendres, de 9 a 14 h i les tardes de dilluns i dimecres de 16 a 19 h. L'Ajuntament recorda a la ciutadania que és un servei municipal disponible per a tothom, que busca defensar els drets de la població i resoldre els inconvenients que tinguin amb empreses de consum.