L'OMIC segueix creixent i consolidant-se com a garant dels drets del consumidor sentmenatenc

Dijous, 23 de gener de 2014
L'OMIC ha atès al llarg de 2013 un total de 141 veïns i veïnes, consolidant-se com el primer recurs dels sentmenatencs i sentmenatenques davant de problemes relacionats amb la compra o venda de productes. La majoria d"™expedients generats tenen a veure amb incidències relatives a la prestació de serveis de telefonia i de subministrament bàsic (llum i gas). L'OMIC és un servei municipal de caràcter gratuït i obert a tothom que té per objectiu informar i atendre els ciutadans en tot allò relacionat amb temes de compra de béns i serveis al municipi, a més de resoldre les incidències que es puguin produir pel que fa als subministraments bàsics, com ara llum, aigua, gas, etc. Donada la delicada naturalesa del tipus de problemes que atén i gestiona, l'OMIC constitueix un dels serveis més rellevants i sol·licitats de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), tal com demostra la xifra de persones ateses durant el 2013, que ascendeix fins a les 141.



D'aquest centenar i mig de casos, una quarta part aproximadament (36 persones) han estat consultes, però els 105 restants s'han acabat traduint en expedients, és a dir, en intermediacions de l'OMIC en conflictes relacionats amb la compra-venda de productes i serveis. El gruix més important dels expedients el representen les reclamacions (92), majoritàriament relatives a problemes amb companyies telefòniques i de subministraments bàsics (electricitat i gas), 56 de les quals han estat resoltes a favor del consumidor, la qual cosa suposa un 72% sobre el total de casos resolts al llarg de 2013 (14 han quedat pendents de resolució).



Des de l'Ajuntament es dóna les gràcies al personal de l'OMIC per la bona feina que fan i s'encoratja els veïns i veïnes del municipi a que, en cas de trobar-se amb algun tipus d'incidència relacionada amb la compra-venda de productes o serveis, no dubtin a adreçar-se a aquest servei municipal, l'objectiu del qual no és altre que el de garantir els drets bàsics de les persones en la seva condició de consumidors.

Darrera actualització: 25.01.2016 | 00:00