Manel Nadal presenta el calendari per fer la variant de Sentmenat

Dimecres, 25 d’abril de 2007
La inversió serà d'entre 6 i 8 milions d'euros El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha presentat aquesta tarda el calendari de construcció de la futura variant entre els municipis de Sentmenat i Caldes de Montbui. Nadal ha explicat que actualment s'estan acabant d'estudiar les al·legacions per tancar l'estudi informatiu. Un cop enllestit, el proper mes de maig passarà al departament de Medi Ambient per tal d'el·laborar l'estudi d'impacte ambiental. És previst que aquesta fase estigui enllestida en tres o quatre mesos. Per tant, el secretari preveu que la redacció del projecte es pugui fer a partir de setembre-octubre. Amb aquests terminis, el projecte estaria enllestit a mitjans de 2008 i les obres es podrien licitar a partir d'aquesta data i sense anar més enllà de finals de 2008. La Generalitat preveu una inversió d'entre 6 i 8 milions d'euros per a la nova via. Arrel d'aquest calendari, Nadal també ha explicat als assistents que les al·legacions presentades tindran resposta a partir de tenir l'estudi aprovat; és a dir, un cop valorat l'impacte ambiental. A l'acte han assistit l'alcalde Josep Vilaró, els regidors i regidores dels grups polítics municipals i els ciutadans i ciutadanes que han presentat al·legacions a la proposta. Presentació de la proposta La proposta de variant va ser presentada fa tot just un any per Manel Nadal i el director general de Carreteres, Jordi Follia, juntament amb l'alcalde del municipi, Josep Vilaró. Follia va explicar que la variant parteix de la C-1413a i connectarà fins a la carretera de Castellar. Des d'allà, i mitjançant un fals túnel, es farà un traçat menys tortuós que l'actual i que permetrà arribar a Caldes de Montbui amb menys temps del que es fa ara. La via serà de 7 metres d'amplada, amb dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1,5 metres. Al llarg de tot el traçat, que serà de més de 6 quilòmetres, es repartiran fins a set rotondes que permetran una connexió fluïda amb accessos i, a més, garantirà la seguretat perquè evitarà que s'hi pugui córrer de forma excessiva. Cal recordar que aquesta via és necessària per descongestionar el trànsit intens que pateix el nucli urbà de Sentmenat. De forma diària, 20.000 vehicles travessen el passeig Anselm Clavé, la via urbana de la carretera entre Sabadell, Castellar i Caldes, i un 20 per cent d'aquests vehicles són pessats. A més, també diàriament unes 5.000 persones travessen aquesta via, principalment per anar a l'escola o a la zona esportiva de Can Sorts. També la Ronda Metropolitana Manel Nadal també ha parlat sobre la Ronda Metropolitana (antic Quart Cinturó) i ha explicat que actualment el govern de la Generalitat està estudiant la mobilitat existent entre els municipis de Terrassa i Granollers per desenvolupar una proposta concreta que integri la mobilitat dels ciutadans, les mercaderies, el transport públic viari i el ferroviari. Nadal ha concretat que aquesta proposta es presentarà durant aquest 2007.
Darrera actualització: 25.01.2016 | 00:00