El curs va tenir lloc a la Sala ECUS entre dimecres 16 i dijous 17 de juny i va consistir en dos tallers formatius estructurats en base a exposicions teòriques impartides per professionals de l'Associació Catalana d'Higiene Alimentària (ACDHA), discussions en grup i la realització i resolució d'exercicis pràctics.
Els objectius principals d'ambdues sessions van ser proporcionar als assistents els coneixements necessaris per implementar el Pla de neteja i desinfecció i el Pla de Control de plagues d'acord amb el sistema d'Anàlisi de Perills i Punts de Control Crític en els menjadors col·lectius socials.
El curs de neteja, desinfecció i control de plagues s'emmarca dins la voluntat de l'Ajuntament de dotar els professionals del sector de l'alimentació del municipi de majors coneixements en matèria de seguretat alimentària, ja que una bona preparació en aquest camp constitueix un pilar fonamental per a la bona praxis en salut pública.