En el marc d'aquesta actuació, tècnics de la Diputació de Barcelona han informat els titulars i responsables dels establiments afectats sobre les eines i mecanismes a la seva disposició a fi de garantir els drets bàsics dels consumidors i usuaris. Entre d'altres coses, s'han abordat aspectes d'interès general tan importants com per exemple l'exhibició de la informació relativa als preus de les mercaderies posades a la venda, els horaris comercials, l'obligatorietat de disposar de fulls de reclamació, etc.
La campanya ha consistit en visites a tots els establiments registrats en el cens municipal, les conclusions de les quals han estat recollides en un informe que avalua el grau de compliment dels diferents ítems inspeccionats. Donats els resultats positius descrits en l'informe, des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de l'Ajuntament de Sentmenat es felicita els establiments pel bon índex de compliment de la normativa vigent, que posa de manifest la bona feina feta i el compromís dels afectats en seguir consolidant l'excel·lència i la qualitat del comerç sentmenatenc.