Aquesta actuació s'emmarca dins l'esforç inversor realitzat per l'Ajuntament durant els últims anys a fi de restituir una xarxa notablement malmesa que, darrerament, estava provocant l'enfonsament d'alguns carrers. L'objectiu és frenar-ne el deteriorament de forma immediata mitjançant la realització de tasques especialitzades de manteniment preventiu i correctiu, així com l'execució de les obres de millora contemplades en el Pla Director de Clavegueram.
A banda de la concessió de la gestió de la xarxa, el dijous passat també es va aprovar en sessió plenària la implantació d'una nova taxa sobre el consum d'aigua que anirà destinada a sufragar les inversions que el clavegueram necessita amb urgència. La quantia exacta d'aquest nou gravamen oscil•larà en funció del consum de cada llar, essent l'import total la suma d'un tram fix de 2,75€/mes (6,70€/mes per a industrials) i un altre de variable. A l'hora d'establir aquestes xifres l'Ajuntament ha tingut en compte el marc d'actuació establert pel Pla Director de Clavegueram, que fixava en 14 milions d'euros les mancances del municipi quant a necessitat d'inversió en clavegueram, 4 milions dels quals ja han estat executats.
Tot i essent conscients de la dificultat del moment econòmic, des de l'equip de govern s'ha jutjat convenient i de responsabilitat dur a terme la implantació d'aquesta nova taxa a fi de dotar la xarxa de clavegueram dels recursos necessaris per tal d'evitar futurs esfondraments i/o altres tipus d'incidències. Més encara tenint en compte que el mal estat de la xarxa afecta tots els veïns i veïnes i que, per tant, constitueix una problemàtica d'interès primordial per al conjunt del municipi.