Els actes van començar el dilluns 1 de juny amb l'organització de les exposicions "Gradua't en energia", "Orgànica" i "Les 4RRRRs", les quals van romandre obertes durant tota la setmana. El dijous 4 de juny 500 estudiants de l'escola Can Sorts i el col•legi Nostra Senyora del Pilar van assistir al cinema Montseny per tal de presenciar la posada en escena de l'obra de teatre "Històries d'un arbre mil•lenari", una bonica història que des d'una òptica didàctica i molt entretinguda transmet als nens l'amor per la naturalesa. Al dia següent, les activitats van prosseguir amb la xerrada sobre autocompostatge que va impartir un grup de tècnics compostadors especialitzats. I dissabte, un dia abans d'arribar a la jornada central de la festa, encara hi va haver temps per assistir al cinema Montseny per tal de visionar "Cenizas del Cielo", una pel•lícula espanyola dirigida pel popular José Antonio Quirós i protagonitzada per l'actriu catalana Clara Segura.
La setmana festiva va culminar el diumenge 7 de juny amb una jornada farcida d'activitats. Des de primera hora del matí i fins passat el migdia, la Plaça de la Vila es va erigir en l'aparador idoni per a diverses activitats de caire mediambiental, com ara el cercavila ofert pel grup reciclowns, els tallers de molinets de vent i el circuit de cars a pedals. La gran sorpresa del matí, però, va ser l'exhibició d'un vehicle alimentat al 100% amb energia solar. A banda de totes aquestes activitats, els nombrosos passejants de la plaça van poder atansar-se a l'stand mediambiental de l'Ajuntament, on s'oferia informació diversa sobre reciclatge, la pràctica de l'autocompostatge, etc., a més de dispensar-se estalviadors d'aigua, bosses de la compra i altres elements relacionats amb la reducció de residus i la conservació del medi.
Des de la Regidoria de Medi Ambient es vol agrair a tothom la participació als diferents actes organitzats, així com encoratjar els veïns i veïnes de Sentmenat a seguir un any més sumant esforços per la conservació del nostre bé més preuat: el medi ambient.