La Generalitat ha decretat aquest estat que implica reduir el consum a 210 litres per persona i dia.
La Generalitat ha decretat l’entrada en preemergència per sequera a un total de 202 municipis de Girona i Barcelona Es tracta d’aquelles poblacions que beuen dels embassaments dels rius Ter i Llobregat, entre elles, Sentmenat. La mesura afecta sis milions de persones de 14 comarques i s’activa oficialment avui, dimecres 29 de novembre, un cop publicat al DOGC.
L’activació de la preemergència, a més de comportar restriccions, és una crida per forçar l’estalvi abans d’arribar al llindar d’emergència (16% d’aigua dels embassaments) i així allunyar la posada en marxa de restriccions més crítiques.
Aquest nou escenari, que no estava previst al Pla Especial de Sequera del govern, és una reacció a la manca de pluges persistent que pateix el territori. Les mesures més destacades que es contemplen són:
Els volums totals d’aigua que entrin al dipòsit municipal per a l’abastament de la població no podran superar els 210 litres per habitant i dia, incloses les activitats econòmiques i comercials. En l’escenari d’excepcionalitat el límit és de 230 l/hab/dia. Les mesures previstes són: