Malgrat que els ajuntaments no disposen de competències pròpies sobre el sistema de salut, si que és obligació d'aquest vetllar per la qualitat, universalitat, gratuïtat i accessibilitat de l'assistència sanitària pública i perquè la població de Sentmenat no quedi en cap moment desatesa.
Per tant, al mes de juliol els regidors de CiU, ERC, PSC i PP van aprovar una moció en defensa del sistema públic de salut on es demanava un sistema de control i monitoratge dels canvis produïts que permetés dur a terme una avaluació qualitativa periòdica i en base a dades objectives dels resultats de la reordenació dels serveis.
Així mateix, davant del tancament del CAP durant els dies laborables del mes d'agost de 17 a 20 h, l'Ajuntament de Sentmenat va facilitar el desplaçament fins al CAP Castellar mitjançant un servei de taxi per tots aquells que ho necessitessin.
Per conèixer l'actualitat dels serveis públics de salut a Sentmenat, l'Ajuntament ha organitzat una xerrada-col·loqui, oberta a la ciutadania, pel proper dilluns 30 de setembre a 2/4 de 8 del vespre a la Sala Ecus a càrrec de Joan Parellada-Director del Sector Sanitari de CatSalut, Òscar Solans-Director del Servei d'Atenció Primària Vallès Occidental de l'ICS, Dolors Costa-responsable del servei d'Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva de l'ICS i Isabel Martínez-Directora de l'Àrea Bàsica de Salut Sentmenat-Polinyà.