Informació de protecció de dades personals de l’Ajuntament de Sentmenat
Amb aquesta informació de protecció de dades, l’Ajuntament facilita l’accés a les principals informacions sobre els tractaments de dades que realitza i el drets que tenen les persones interessades sobre els tractaments realitzats de les seves dades personals.
Les dades personals es recullen directament de les persones interessades en les instàncies o els formularis que es presenten a l’Ajuntament o es poden obtenir d’altres administracions en la tramitació dels procediments administratius i mitjançant l’intercanvi de dades previst a la normativa de procediment administratiu.
El tractament de les dades s’efectua complint la normativa aplicable sobre aquesta matèria, que garanteix la protecció i la confidencialitat de les dades. Així, les dades personals:
Responsable del tractament
El responsable dels tractaments realitzats és:
AJUNTAMENT DE SENTMENAT
Adreça: Plaça de la via, 1 08181 Sentmenat (Barcelona) Telèfon: 937 153 030 Correu electrònic: sentmenat@sentmenat.cat Web: https://www.sentmenat.cat/
Delegat de protecció de dades (DPD)
El delegat de protecció de dades (DPD) s’encarrega de vetllar perquè l’Ajuntament compleixi la normativa de protecció de dades. Hi podeu contactar per aquests mitjans:
Nom: DSTSC-Servei d’Assistència Municipal i Suport Estratègic Diputació de Barcelona Adreça electrònica: dpd.ajsentmenat@diba.cat Adreça postal: Recinte Mundet. Ed Migjorn, bloc B, 2a planta Passeig de la Vall d’Hebron, 171 08035 Barcelona Telèfon: 934 726 500 (de dilluns a divendres, de 10 a 14 hores)
Finalitat del tractament
La finalitat del tractament de les dades personals correspon a cadascuna de les activitats de tractament que realitza l’Ajuntament, en exercici de les seves competències i funcions, i les dades queden incorporades a l’activitat de tractament corresponent.
Les dades personals es tracten amb la finalitat específica de cada activitat de tractament de conformitat amb la normativa de protecció de dades i que consten en el Registre d’activitats de tractament (RAT). Podeu trobar la descripció completa de cadascuna de les activitats de tractament i de les finalitats a les que es destinen les dades al Registre d’activitats de tractament de l’Ajuntament: https://sentmenat.eadministracio.cat/id-systems.4
Termini de conservació de les dades
Les dades personals proporcionades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per la qual es recullen, per determinar les possibles responsabilitats que es poguessin derivar de la finalitat, i per atendre qualsevol requeriment d’altres administracions públiques o òrgans judicials, a més dels períodes establerts en la normativa de procediment administratiu i d’arxiu històric.
Consentiment: Les dades que es tracten exclusivament en base al consentiment de la persona interessada es conserven fins que es revoca el consentiment.
Videovigilància d’edificis i instal·lacions: Les imatges obtingudes per les càmeres de videovigilància es conserven com a màxim durant un mes des de la seva captació, si bé en el cas d’incidents que ho justifiquin es conserven el temps necessari per facilitar les actuacions als cossos i forces de seguretat o dels òrgans judicials.
Videovigilància de seguretat ciutadana: Les imatges obtingudes per les càmeres de seguretat ciutadana es conserven com a màxim durant tres mesos des de la seva captació, excepte que estiguin relacionades amb infraccions penals o administratives greus o molt greus en matèria de seguretat pública, subjectes a una investigació policial en curs o amb un procediment administratiu obert.
Decisions automatitzades
L’Ajuntament no pren decisions individuals basades només en el tractament automatitzat de les dades.
Base jurídica
El tractament de les dades personals es fa segons diferents bases jurídiques del tractament:
Complir una obligació legal (art. 6.1.c de l’RGPD): El tractament de les dades personals en l’àmbit dels procediments administratius es fa d’acord amb les normes que regulen aquests procediments i en compliment d’obligacions legals.
Complir una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics (art. 6.1.e de l’RGPD): El tractament de les dades personals es fa generalment per satisfer l’interès públic o per preservar l’interès públic, com és el cas de les imatges obtingudes amb les càmeres de videovigilància.
Executar un contracte o aplicar mesures precontractuals: El tractament de les dades personals dels proveïdors en l’àmbit de la contractació pública i de les persones que participen en processos selectius o s’incorporen a l’Ajuntament es fa en execució d’una relació contractual o precontractual.
Consentiment de la persona interessada (art.6.1.a de l’RGPD): Aquesta base jurídica és excepcional en els tractaments que realitza l’Ajuntament. Quan aquesta és d’aplicació, el consentiment s’ha de prestar mitjançant una clara acció afirmativa de la persona interessada.
Obligació de facilitar les dades
Amb caràcter general, existeix l’obligació de facilitar les dades que es demanen en les instàncies o els formularis de sol·licitud i l’Ajuntament es reserva el dret a no tramitar, a no resoldre o a denegar la sol·licitud si no es faciliten quan aquestes siguin requerides.
Comunicació de dades
Amb caràcter general no es comunicaran les dades personals a tercers si no es disposa del consentiment, excepte quan així estigui previst en la normativa. Es poden consultar els destinataris, per a cadascuna de les activitats de tractament, en el Registre d’activitats de tractament (RAT).
Transferències internacionals
Les vostres dades no es transferiran fora de la Unió Europea.
Drets de les persones interessades
Indicacions per a l’exercici de drets
Es pot accedir a les dades, rectificar-les o suprimir-les, oposar-se al tractament i sol·licitar-ne la limitació i la portabilitat complimentant una sol·licitud per mitjà de la seu electrònica https://sentmenat.eadministracio.cat/catalog/t/d4ee7f47-e08b-4346-8599-f04cd028dee9 o presencialment a la Plaça de la via, 1 08181 Sentmenat (Barcelona) o per correu a sentmenat@sentmenat.cat i caldrà acreditar-ne la identitat.
L’Ajuntament informarà sobre les actuacions derivades de la petició en el termini d’un mes i, si es tracta de sol·licituds especialment complexes, es pot ampliar per dos mesos més, informant de l’ampliació del termini dins del primer mes.
En els drets de rectificació, supressió o oposició, a l’efecte d’evitar canvis no desitjats que poguessin posar en perill algun dret vostre, cal indicar clarament la dada afectada.
L’Ajuntament denegarà motivadament les peticions d’exercicis dels drets, en els supòsits següents:
Dret d'accés
La persona interessada té dret a saber si l’Ajuntament tracta les seves dades i, si és així, té dret a accedir a aquestes dades i a obtenir la informació següent:
La persona interessada té dret a obtenir una còpia gratuïta de les dades objecte del tractament. Per a còpies posteriors, es pot establir un cànon segons els costos administratius. Si ho sol·licita per mitjans electrònics, té dret a rebre la informació en el mateix format. El dret a obtenir còpia es pot restringir si perjudica els drets de terceres persones.
Model d’exercici del dret d’accés: https://sentmenat.eadministracio.cat/catalog/t/d4ee7f47-e08b-4346-8599-f04cd028dee9
Dret de rectificació
Quan les dades són inexactes o incompletes la persona interessada té dret a rectificar les seves dades personals inexactes i a completar les que siguin incompletes.
El responsable ha de comunicar la rectificació a cadascun dels destinataris als quals ha comunicat prèviament les dades, tret que sigui impossible o exigeixi esforços desproporcionats. Si la persona interessada ho sol·licita, el responsable ha d’identificar els destinataris.
Model d’exercici del dret de rectificació: https://sentmenat.eadministracio.cat/catalog/t/d4ee7f47-e08b-4346-8599-f04cd028dee9
Dret de supressió (o dret a l'oblit)
L’RGPD incorpora el dret a l’oblit, com un dret vinculat al dret de supressió de les dades.
La persona interessada té dret a obtenir la supressió de les seves dades personals (dret a l’oblit), quan:
Quan el responsable ha fet públiques les dades personals i s’han de suprimir, ha d’adoptar les mesures raonables per informar de la supressió a la resta de responsables que estan tractant aquestes dades. El responsable ha de comunicar la supressió a cadascun dels destinataris, tret que sigui impossible o exigeixi esforços desproporcionats. Si la persona interessada ho sol·licita, el responsable ha d’identificar els destinataris.
Existeixen excepcions a l’exercici del dret de supressió:
Model d’exercici del dret de supressió (dret a l’oblit) https://sentmenat.eadministracio.cat/catalog/t/d4ee7f47-e08b-4346-8599-f04cd028dee9
Dret d'oposició
La persona interessada té dret a oposar-se al tractament de les seves dades personals, en els casos següents:
Model d’exercici del dret d’oposició https://sentmenat.eadministracio.cat/catalog/t/d4ee7f47-e08b-4346-8599-f04cd028dee9
Dret a la limitació del tractament
La persona interessada té dret que es marquin les seves dades personals conservades, amb la finalitat de limitar-ne el tractament en el futur. La limitació del tractament implica que, a petició de la persona interessada, les seves dades personals es deixin de tractar.
La limitació es pot sol·licitar quan:
Mentre dura la limitació, el responsable només pot tractar les dades afectades, més enllà de conservar-les, en els casos següents:
El responsable ha de comunicar la limitació a cadascun dels destinataris als quals ha comunicat les dades, tret que sigui impossible o exigeixi esforços desproporcionats. Si la persona interessada ho sol·licita, el responsable ha d’identificar els destinataris.
Model d’exercici del dret a la limitació del tractament: https://sentmenat.eadministracio.cat/catalog/t/d4ee7f47-e08b-4346-8599-f04cd028dee9
Dret a la portabilitat de les dades
La persona interessada té dret a rebre les seves dades personals que ha facilitat a un responsable del tractament en un format estructurat, d’ús comú i de lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable, si es compleixen els requisits següents:
Aquest dret no es pot exercir quan el tractament es fonamenta en el compliment d’una missió d’interès públic o inherent a l’exercici del poder públic.
Model d’exercici del dret a la portabilitat de les dades https://sentmenat.eadministracio.cat/catalog/t/d4ee7f47-e08b-4346-8599-f04cd028dee9
Dret a impugnar decisions individuals automatitzades
La persona interessada té dret a no ser objecte d’una decisió basada només en el tractament automatitzat de les seves dades, inclosa l’elaboració de perfils, que produeix efectes jurídics sobre ella o que l’afecta negativament tret que la decisió estigui autoritzada pel dret de la Unió o de l’estat membre.
Dret a retirar el consentiment prestat
Quan la base jurídica que legitima el tractament és el consentiment, la persona interessada té dret a retirar-lo o revocar-lo en qualsevol moment.
La retirada o revocació del consentiment no té efectes retroactius. Per tant, no afecta la licitud del tractament fonamentada en el consentiment previ a la retirada.
Si la persona interessada vol retirar el consentiment que legitima el tractament, pot exercir el dret de supressió.
Dret a presentar una reclamació davant l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT)
Si considereu que l’exercici del dret no s’ha atès adequadament, podeu presentar una reclamació davant de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) a través de la seva web https://apdcat.gencat.cat/ca/drets_i_obligacions/reclamar_i_denunciar/ o per mitjans no electrònics a l’adreça: Gran Via de les Corts Catalanes, 635, 08010 Barcelona.
Contactar amb el delegat de protecció de dades
Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament de les vostres dades personals o si considereu que el tractament és contrari a la normativa de protecció de dades, podeu contactar amb el delegat de protecció de dades mitjançant la bústia de correu electrònic dpd.ajllicadevall@diba.cat des d’on us atendrà.
Tractament d’imatges mitjançant càmeres de videovigilància
Càmeres seguretat edificis i instal·lacions: Fer el control dels accessos als edificis o a les instal·lacions municipals, per tal de garantir la seguretat de persones, béns i instal·lacions.
Càmeres via pública seguretat ciutadana: Fer la vigilància de la seguretat ciutadana
Càmeres via pública control trànsit: Fer el control, regulació, vigilància i disciplina del trànsit
Càmeres via pública zones trànsit restringit: Fer el control d’accés a zones de trànsit restringit
Base jurídica del tractament
Càmeres seguretat edificis i instal·lacions: El tractament és necessari per complir una missió realitzada en interès públic (art. 6.1.e de l’RGPD).
Càmeres via pública seguretat ciutadana, control trànsit i zones trànsit restringit: El tractament és necessari en l’exercici de poders públics conferits a l’Ajuntament (art. 6.1.e de l’RGPD i art. 15 de l’LO 7/2021)
Càmeres seguretat edificis i instal·lacions: Les gravacions seran destruïdes en el termini màxim d’1 mes des de la seva captació, excepte que s’hagin de conservar per acreditar la comissió d’actes que atemptin contra la integritat de persones, béns i instal·lacions.
Càmeres via pública seguretat ciutadana, control trànsit i zones trànsit restringit: Les gravacions seran destruïdes en el termini màxim de 3 mesos des de la seva captació, excepte que estiguin relacionades amb infraccions penals o administratives greus o molt greus en matèria de seguretat pública, subjectes a una investigació policial en curs o amb un procediment judicial o administratiu obert
Destinataris
Jutjats i Tribunals i Forces i Cossos de Seguretat.
Drets de les persones
Podeu accedir a les vostres dades, sol·licitar-ne la rectificació o supressió, oposar-vos al tractament i sol·licitar-ne la limitació, enviant la vostra sol·licitud i tenint en compte les indicacions següents:
L’Ajuntament denegarà, motivadament, peticions d’exercicis de drets sempre que es donin algun dels supòsits o resulti necessari i proporcional per a la consecució dels fins següents:
Exercici de drets de les imatges de videovigilància
A l’hora d’exercir els drets d’accés, de supressió i de limitació del tractament sobre fotografies o imatges captades per càmeres de videovigilància cal tenir en compte les indicacions següents:
L’Ajuntament denegarà, motivadament, peticions d’exercicis de drets de les imatges de videovigilància en els supòsits següents: