Gegants
A Sentmenat comptem amb en Menna, la Caterina i la Laia, propietat de l'Ajuntament de Sentmenat; i l'Ali Gegant Moro de Can Baixeres i el Drac, de la Colla de Geganters i Grallers de Sentmenat. A més a més, sempre son acompanyats per un seguici de capgrossos.
Sardanes
La sardana és la dansa nacional de Catalunya i el seu origen és desconegut però segons la seva formació en rotllana i el fet d’agafar-se de les mans es podria remuntar a l’època preromana. A partir del segle XVI comença a aparèixer la terminologia sardana fent referència a la dansa que es ballava en forma de cercle tancat o rotllana. Tot i així no és fins el segle XIX que no es té informació de com era el ball.
Els Pastorets (i Les Pastoretes)
Actualment a Sentmenat el teatre local es mou dins de la Societa Coral Obrera la Glòria Sentmenatenca podent diferenciar diversos grups actius.
Caramelles
Les Caramelles són cançons populars que es canten per Pasqua. Els cantaires van guarnits de catalans, les noies amb faldilles de flors i camisa blanca i els nois amb pantaló negre i camisa blanca. Són cançons que es van cantant al carrer tot fent parades per tal que els veïns escoltin i posteriorment puguin fer el seu donatiu en una cistella que va enganxada a un pal per tal d’arribar fins a les finestres.
Ball de Diables
El ball de diables és una tradició arrelada inicialment a Catalunya, i posteriorment al País Valencià i a les Illes Balears. La seva participació en les cercaviles, en les processons i en els correfocs s'han convertit en una part essencial de les festes majors de molts pobles i ciutats. Amb arrels en les manifestacions teatrals medievals, els diables o balls de diables formen part dels anomenats balls parlats. Segons Joan Amades, la primera data registrada d'aquesta representació és el 1150, quan va ser escenificat com un entremès en el banquet de noces de Berenguer IV amb Peronella d'Aragó. Però les fonts documentals més abundants i explícites són les que ens informen de les processons de Corpus, que ens ofereixen una representació recurrent del bé i del mal, normalment un combat entre àngels i dimonis.
Butlletí #Sentmenat nº20 gener - febrer 2023
Butlletí #Sentmenat núm. 21 març - maig 2023
Festius locals 2024
Els festius locals per l'any 2024 són:
2 de setembre, Festa Major, dilluns.
11 de novembre, Sant Menna, dilluns.
Butlletí octubre-novembre 2023
Butlletí gener-febrer 2024
Butlletí març-abril 2024
Butlletí juliol-agost 2024
Butlletí setembre 2024
Butlletí gener-febrer 2025
Entrega del Premi Minerva
Consell Escolar Municipal
Sessió del Consell Escolar Municipal
Encesa llums de Nadal i arbre dels desitjos
Pla d’Educació Digital de Catalunya 2020-2025
Reunió als Serveis Territorials d'Educació
reunió amb el director dels Serveis Territorials d'Educació, sr Jesús Viñas
Junta de Govern Local
Tipus Tots Agenda Agenda Institucional Avisos Notícies Publicacions Processos selectius Categories Totes les categories Temàtiques Totes les temàtiques Atenció a la ciutadania Administració Electrònica Educació, Cultura i Esports Economia i Ocupació Salut i Justícia Social Territori i Medi Ambient Ciutadania Benestar Animal COVID-19 Cultura Educació Esports Hisenda Igualtat Joventut Ocupació Plens Policia Local Impuls Econòmic Salut Serveis Socials Territori i Medi Ambient Urbanisme, Obres i Activitats Any Mes Tots Gener Febrer Març Abril Maig Juny Juliol Agost Setembre Octubre Novembre Desembre Ordre El més antic El més nou Cercar